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sábado, 3 de octubre de 2009
Cap. I - H. G. Wells, by John Batchelor
[page 3]
[1st. parragraph]
socialist theory, fed by his reading of Carlyle and Rushkin and by his visits to Kelmscott House in Hammersmith, where he met William Morris, Bernard Shaw and other radicals of the moment. He was an effective student debater and already saw himself as someone marked out, special, destined to be a prophet. A cartoon he drew of himself in 1886 show him surronded by scraps of paper on which are scribbled drawings and captions indicating the possible courses that his future might take: 'How I could I save the Nation', 'All about God', 'Secret of the Kosmos', Whole Duty of Man' and 'Wells' Design for a New Framework of Society'. The new ideas that he was encountering stirred up in his mind visions which had to be written down; the habits of the creative writer were already becoming established.[/1st. parragraph]
[traducción primer pàrrafo]
la teoría socialista, alimentada por sus lecturas de Carlyle (wikipedia en español y en inglés) y Rushkin (wikipedia en español y en inglés),y por sus visitas a Kelsmcott House en Hammersmith donde se encontró con William Morris, Bernard Shaw (wikipedia en español y en inglés) otros radicales del momento. Cuando era estudiante, era un polemista muy efectivo, y ya se veía como una persona marcada, especial, destinada a ser profeta. Una caricatura que hizo de si mismo lo muestra rodeado de trozos de papel en los que hacía dibujos y escribía pequeños textos como: "¿Como podría salvar yo a la nación?", "Todo acerca de Dios", "El secreto del Cosmos", "La obligación del hombre" y "El diseño de Wells para un nuevo marco de la sociedad". Las nuevas ideas que iba encontrando en su visiones mentales y que necesitaban ser puestas por escrito. Los hábitos del escritor creativo ya se estaban estableciendo.[/traducción primer párrafo]
[2nd parragraph]He had been writting odds and ends since adolescence, and in 1886 became the first editor of the new student magazine, The Science Schools Journal. The papers and short pieces that he wrote for The Journal show already the combination of romance, satire and scientific ideas which was to characterise the romances of the 1890s. A paper called 'The Past and the Present of the Human Race' contained ideas about human evolution which were to reappear in The Time Machine, The War of the Worlds and The First Men in the Moon; and a story about time travel, 'The Chronic Argonauts', was in effect an early draft of the story which Wells was to work, and re-work, until it was finally revised as The Time Machine in 1895. His writing, together with his involvement in student politics, was partly a preparation for a possible alternative career in case he proved an academic failure. In his autobiography Wells recalls that following three years of 'deliberate abstinence' from reading during his student days, at the age of 21 he plunged back into literature with a new purposiveness, and conciously trained himself as a writer. He 'ground out some sonnets' and 'read everything accesible', which included romantic and radical writers as well as popular writers of Gotic and supernatural romance: Shelley, Keats, Heine, Whitman, Lamb, Stevenson, Hawthorne. In a way Wells student years were typical of the undergraduate careers of wayward writers - from Byron to Auden, one may say - in that he made a marked pesonal impact on student life, was insubordinate and undisciplined, and was already feeling his way towards his real identity as a writer. He was also falling in love, with his cousin Isabel; a relationship which was to prove another false start.[/2nd parragraph]
[traducción segundo párrafo]Wells había estado escribiendo pequeñas obritas desde la adolescencia, y en 1886 se convirtió en el primer editor de la nueva revista estudiantil El Diario de la Escuela de Ciencias. Los artículos y pequeñas obras que él escribió para el diario ya mostró la combinación de romance, sátira e ideas científicas que caracterizaban las novelas de la década de 1890. Un documento llamado "El pasado y el presente de la raza humana" contiene ideas sobre la evolución humana que vuelven a aparecer en La máquina del tiempo, La guerra de los mundos y Los primeros hombres en la luna; y una historia sobre viajes en el tiempo, Los argonautas crónicos, era en efecto un primer borrador de una historia en la que Wells trabajó, y volvió a trabajar hasta que finalmente publicada como La máquina del tiempo. Sus primeros escritos, junto a su participación en la política estudiantil, fue una preparación para una posible carrera alternativa en caso de que sus estudios resultasen un fracaso. En su autobiografía Wells recuerda que, tras tres años de "abstinencia involuntaria" de la lectura durante sus días de estudiante, a la edad de 21 años se metió de nuevo en la lectura con una finalidad nueva y consciente de capacitarse a sí mismo como escritor. Leyó todo lo que estaba a su alcance, incluyendo a escritores románticos y radicales, así como escritores populares de la literatura gótica y romances sobrenaturales: Shelley, Keats, Heine, Whitman, Lamb, Stevenson, Hawthorne. En cierto modo, los años de estudiante de Wells eran típicos de las carreras pre universitarias de escritores díscolos - desde Byron a Auden -, Wells era insoburdinado e indisciplinado, y ya estaba tanteando el camino hacia su verdadera identidad como escritor.
[3rd parragraph]After completing the course at the Normal School, with [/page 3]
[page 4]'wilted qualifications', Wells had several teaching posts. The first was at a dismal boy's school in North Wales, which he left after one of the pupils had injured him on the sports field. This injured was to a kidney which was to trouble him for the rest of his life; it may be that he was also suffering from incipient diabetes, although he was not diagnosed as a diabetic until his sixties. The fact was that Wells was never fisically fit, and this added to the pressure to make his living for writing; he was simply not suited to the physical strain of teaching.[/page 4]
[traducción tercer párrafo]Después de completar el curso en la escuela Normal con flojas calificaciones, Wells tomó sucesivamente varios puestos de enseñanza. El primero fue un poco prometedor puesto de maestro en una escuela en el norte de Gales, de donde salió después de que uno de los alumnos lo hubiera herido en el campo de deportes. Esta herida fue en el riñón, el cual le causó problemas por el resto de su vida. Puede ser que él también sufriera de diabetes, aunque no fue diagnosticado como diabético hasta los 60. El hecho es que Wells nunca estuvo físicamente en forma, y esto sumado a la presión de ganarse la vida escribiendo, no era el ambiente adecuado para la enseñanza.[/traducción tercer párrafo]
[4th parragraph]After finding a new teaching post at a more satisfactory private school (in London) Wells enrolled as an external student for the London B.Sc., in order to improve his teaching qualifications, and at the same time wrote scraps of journalism - quizzes, two-pages articles on scientific topics - for the new popular papers, such Answers and Tit-bits, which catered for the literature proletarian audience created by the elementary education introduced in the 1870s. A better paid job teaching adult students at Briggs' Tutorial College soon offered itself, and in 1890 Wells passed his B. Sc. with first class honours in zoology and got his first publication in a major periodical: an article on the misteriousness of the physical world called 'The Rediscovery of the Unique', published in 1891 by Frank Harris in The Fortnightly Review. By 1891 he felt sufficiently secure to marry his cousin Isabel, and he now saw himself as a comitted to teaching and to educational writing. His first book-length publication was a textbook for biologists.[/4th parragraph]
[traducción cuarto párrafo]Después de encontrar un nuevo puesto más satisfactorio como profesor en una escuela de educación de adultos en Londres, Wells se inscribió como alumno externo en la licenciatura en la Universidad de Londres, a fin de mejorar su cualificación docente, al tiempo que escribía concursos de preguntas y respuestas, artículos de dos páginas sobre temas de divulgación científica para que nuevas publicaciones populares, tales como Answers y Tit-bits, que atiende a la literatura de la audiencia proletaria creada por la educación primaria introducida en la década de 1870.[/traducción cuarto párrafo]
[5th parragraph]
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